במרץ 2001, נערכה בכפר סבא הפגנה מול סניף מקדונלדס.
זו לא הייתה ההפגנה הראשונה בנושא וגם לא הפגנה גדולה במיוחד, אבל בכל זאת הייתה לה חשיבות היסטורית – זו הייתה ההפגנה הראשונה בישראל, בנושא זכויות בעלי חיים, שאורגנה באינטרנט.
לפני זה, ארגון פעילות היה דבר מתיש – הודעות לרשימות קשר שנקטעו פעמים רבות באמצע, לפעמים הודעות בדואר, שהצריכו תכנון זמן רב מראש, או פרסום מודעה בעיתון. האינטרנט איפשר קשר נוח, יומיומי, עם פעילים מרחבי הארץ ואפשרות להגיע לפעילים חדשים. זה הביא תנופה בפעילות, ששיאה הידוע הוא הקמפיין המוצלח לאיסור פיטום האווזים.
10 שנים אחרי זה, פתיחת הקבוצות בפייסבוק, הביאה לתנופת פעילות נוספת, שהחלה בקמפיין ההפצה של הרצאת הסברה של גארי יורופסקי.
כדי לפעול ביעילות, חשוב תמיד להתאים את אופן הפעולה למצב ולאפרויות העומדות לרשותנו. בפרט, יש לשים לב לאפשרויות הטכנולוגיות, אשר משתנות בקצב מהיר.
מה לדעתכם השלבים הבאים והאמצעים שניתן לרתום לטובת המאבק הטבעוני? אולי בינה מלאכותית? רובוטים? משהו אחר? הגיבו בתגובות.